Go to content

Kurtyna w górę!

Napis "Kurtyna w górę!", pod nim ikony kategorii sztuki, pod nimi ikona aplikacji - unosząca się w górę kurtyna.
Mam pomysł
Zwycięzca (miejsce 2)

Kurtyna w górę!

Warszawską scenę kulturalną można podzielić na 2 części : znane ośrodki sztuki oraz młodych, niezależnych artystów. Światła, muzyka, akcja! Kurtyna w górę! pozwala tym drugim wyjść zza kurtyny, oraz zdecydowanie nie zapomina o tych pierwszych.
Krótki opis problemu i sposób działania aplikacji, która na niego odpowiada: 

Kultura wyższa działa dziś w Warszawie pełną parą. Obok eventów promowanych na billboardach oraz w mediach, działa ogromna ilość niezależnych twórców, do których dzieł dostęp jest utrudniony. Zapewne tylko wybrane grono osób uczestniczy w audycjach muzycznych (np. Poranki muzyczne na Bednarskiej), spektaklach, czy wystawach sztuki organizowanych przez uczniów lub studentów warszawskich szkół oraz uniwersytetów związanych z kulturą wyższą. Należy dodać, iż często właśnie w repertuarze młodych adeptów sztuki znaleźć można rzadkie perły, które ciężko dostrzec w znanych Instytucjach Kulturalnych.

Wychodząc tej sytuacji na przeciw, twórcy aplikacji Kurtyna w górę! zrealizowali 2 podstawowe cele: 

    •    Dostarczenie informacji o wydarzeniach z kultury wyższej w Warszawie w przejrzysty oraz intuicyjny sposób, dzięki czemu użytkownik w ciągu kilku chwil pozna przekrój życia kulturalnego w interesującym go miejscu i czasie.

    •    Umożliwienie promocji oraz informowania o swoich dziełach, koncertach, wystawach czy pokazach przez niezależnych twórców, również w niezwykle prosty, a zarazem skuteczny sposób.

Działanie aplikacji najlepiej prezentuje film:
https://vimeo.com/130677032

Użytkownik aplikacji może stać po dwóch stronach Kurtyny. Aplikacja może być jego łączem z najbliższymi wydarzeniami kulturalnymi, na biężąco informując o ofercie sztuki w stolicy. Z drugiej strony, będąc artystą lub poprostu świadkiem ciekawego wydarzenia, Kurtyna w górę! pozwala za pomocą kilku kliknięć na promocję tego eventu.

Przewidywana zmiana społeczna spowodowana pojawieniem się nowej aplikacji: 

Podstawową zmianą społeczną, która leży u celu aplikacji jest zainteresowanie twórczością mniej znanych, niezależnych artystów warszawskich i umożliwienie im promowania swojej działalności na platformie Kurtyna w górę! Poza tym, aplikacja pozwoli zwrócić jeszcze większą uwagę na wszystkie dzieła sztuki prezentowane w znanych ośrodkach kulturalnych, na przykład teatrach, galeriach, wystawach, filharmonii.

Wychodzimy na przeciw odbiorcom, którzy poszukują mało znanych brzmień, spektakli, a przede wszystkim undergroundowych artystów, często reprezentujących potężny warsztat rzemieślniczy.

Zasięgneliśmy wielu opinii na temat naszej aplikacji wśród młodych warszawskich artystów, np. studentów Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina i wniosek może być tylko jeden - zapotrzebowanie na Kurtynę jest ogromne!

Jesteśmy przekonani, że przy promocji ze strony władz miasta jesteśmy w stanie dotrzeć do ogromnej ilości artystów i umożliwić im promocję w niezwykle prosty sposób.

Zaprezentowana poniżej strona www projektu zawiera pliki pozwalające na uruchomienie prototypu aplikacji. Aby to zrobić, należy posiadać program Xcode, pobrać wszystkie wskazane pliki i postępować zgodnie z instrukcją w pliku "readme".

Strona www projektu: 
https://www.dropbox.com/sh/8jc2fi92tdgjtxk/AAAxotS-UmsnitshP216Z78Sa?dl=0
Fanpage na FB: 
https://www.facebook.com/kurtynawgoreapp
Opis technologii, która zostanie wykorzystana do zbudowania aplikacji (w tym informacja o licencji i dostępności aplikacji): 

Aplikacja będzie dostępna na 3 najbardziej popularne platformy mobilne - iOS, Android oraz Windows Phone. Warstwy użytkownika na każdą z platform zostaną wykonane natywnie. Kurtyna w górę! wykorzystuje otwarte dane poprzez pobranie informacji o rozmieszczeniu znanych ośrodków sztuki (Kultura - Mapy), natomiast szczegóły wydarzeń pochodzą ze stron internetowych konkretnych miejsc. Back-end to chmura Azure. Aplikacja wykorzystuje moduł GPS, montowany obecnie w każdym urządzeniu mobilnym. Kurtyna w górę! wspiera dwie wersje językowe (polską i angielską), aby umożliwić osobom nie znającym języka polskiego również korzystanie z dóbr kulturalnych Warszawy. Aplikacja została wykonana zgodnie ze standardem WCAG 2.0. Jako przykład można podać tutaj dostowanie jej do użytkowników niedowidzących - posiada opcję powiększenia najważniejszych treści bez utraty zawartości, a także pozwala na odsłuchanie informacji o danym wydarzeniu. Kurtyna w górę! będzie również informowała użytkownika, czy miejsce, w którym odbywa się dane wydarzenie przystosowane jest do osób niepełnosprawnych. Takie zabiegi pozwolą dotrzeć z ofertą kulturalną do osób, które często dostęp do niej miały utrudniony. Produkt dostępny będzie w sklepach z aplikacjami mobilnymi za darmo. Będzie zawierał możliwość dotacji twórców. Po wydaniu aplikacji jej kod zostanie udostępniony na otwartej licencji. W jej tworzeniu korzystamy z open-sourcowych frameworków.

Plan pracy i cele, które stawia przed sobą zespół (opis tego, co realistycznie może powstać w danym czasie): 

Udostępnienie aplikacji w AppStore, Google Play oraz Windows Phone Store oraz regularne aktualizacje. Stawiamy na kontakt z użytkownikami i to oni w dużym stopniu będą wyznaczać dalszą drogę Kurtyny.

Nasz zespół jest już kompletny, aby zrealizować wyznaczone cele i pełen zapału do pracy dla Kultury!

Jak zespół zamierza zapewnić trwałość projektu po zakończeniu konkursu: 

Do końca lipca dokończymy integrację aplikacji z chmurą Azure. Po jej uruchomieniu zamierzamy działać według filozofii Lean Startup - po każdej aktualizacji zebrane dane będą wyznaczać kierunek rozwoju Kurtyny. Poza tym, chętnie podejmiemy współpracę z osobami działającymi w imieniu kultury wyższej w Warszawie, w celu promocji zarówno konkretnych wydarzeń kulturalnych, jak i samej aplikacji Kurtyna w górę!

Dane kontaktowe lidera zespołu projektowego: 

Michał Graczykowski
tel: 793 205 160
e-mail : graczykowskimichal@gmail.com

Informacje o członkach zespołu projektowego i wciąż poszukiwanych osobach (posiadających określone kompetencje): 

Członkowie zespołu:

  • Michał Graczykowski, student Uniwersytetu Warszawskiego, Wydział Matematyki, Informatyki i Mechaniki, kierunek Informatyka - iOS Developer, UI Designer
  • Klaudia Szreder, absolwentka Państwowego Liceum Plastycznego im. Leona Wyczółkowskiego w Bydgoszczy, specjalność: techniki graficzne, hobbystycznie zajmująca się sztuką nowych mediów - Grafik, Designer
  • Wojciech Syka, student Uniwersytetu Warszawskiego, Wydział Nauk Ekonomicznych, kierunek Ekonomia - Content Writer, absolwent Szkoły Muzycznej w Bydgoszczy w klasie trąbki, intensywnie zaangażowany
    w życie artystyczne stolicy

Zatem działamy według zasady Scratch Your Own Itch!